4 Aralık 2022 Pazar

Bu ara vermeler bitmeyecek

 Bu sayfaya kadar gelmeyi başaran takipçim merhaba. Son yayının üstünden uzun bir zaman geçti bu sırada neler neler oldu. Kripto aleminden 2023'ün ikinci veya üçüncü ayına kadar çekilmiş bulunmaktayım sebebi de şu ki zarar etmemek, şöyleki düşüşten 1-1.5 ay önce çıkış yapmıştım yani sandığın gibi zarar ettiğim için çıkmadım böyle tehlikeleri önceden görmek lazım malum hayat zor. Bu süreç içerisinde masraflarımı kontrol altına alamadım. 2022 benim için masrafların yılı oldu ortalama aylara bölünce asgari ücretli ile kıyaslayacak olursak istisnasız aylık ortalama 10-12 asgari ücretli geliri kadar çıkışlar oldu diyeceksinki hocam bu kadar laf ediyorsun çok kazan az harca diye ben yapabiliyorsak diyorum illaki yapabiliriz demiyorum. Bu sırada iş alanımı büyütemedim kendime yani kişisel gelişimime odaklanma durumunda kaldım. Eskiden at bir milyonu %3-5 artmasını bekle çek harca vardı şimdi yok. İnternet veya sosyal medya bağımlılıklarımı test ettim ve rahatlıkla istediğim zaman bırakabiliyorum. Sigara gibi bişey olmasına karşın sosyal medyanın farkı arkadaşlarınla aranızda komik gönderiler atıyor ve şu yaşanılmaz hayatta bir nebze gülüyorsun. Özellikle Türkiyede hükümetin devleti batırması yüzünden ki bunun sebebi de takım tutar gibi adam tutan veya parti tutan cahil, değişime kapalı insanlar. Bu tür ülkenin kanseridir benim görüşümce. Ülkede ilkokul ve Lise yıllarında vatandaşlık dersleri zorunlu olmalı; yeni yetişen gençler Yasalardan, Hukuktan, insan haklarından, güzelliklerden, ülkenin bu hale gelene kadar geçtiği zorlu aşamalardan, insanlığın bu zamana gelmek için geçtiği yollardan bihaber olmamalı. Seçim konularında da siyasetçilerin yalanına inanmayıp yaptıkları icraatlara ve ülkeyi getirdikleri duruma bakmaları gerekiyor. Kimse mutlu değilse burada bir sorun var demektir ve sorunun kaynağı kesinlikle yönetimi elinde tutandır. Kimse gidip Bir trafik kazasında şoför yerine arka koltukta oturan kişiyi suçlayamaz değil mi? Medeniyetlerin başlangıç bölgesinde yaşamamıza rağmen ne gariptirki gelişmişlik açısından Avrupa veya Amerika' dan çok gerideyiz. Ticaret yollarının ve hacminin değişimi insana acımıyor.Ticaretin yöneldiği yer büyüyor ve gelişiyor gerek iş anlamında olsun gerek nüfus olsun gerek eğitim ve medeniyet olsun.Bizim iş zor.Örneğin bir memur ortalama 3+1 ev ve orta sınıf bir araba almak istese bu bir hayaldir artık çünkü Hükümetin devleti getirdiği durum komik maaşlar vermesine sebep oluyor, yani düşünsenize bir memur yoksulluk sınırı altında maaş alıyor gerçekten yazık ve ben kesinlikle bu duruma gelmemize sebep olanlara(iktidar olsun muhalefet olsun)  hakkımı helal etmiyorum. Ticaret yapayım diyorsunuz durumlar yine kısıtlı, borsaya giriyorsunuz normal biriyseniz batmama şansınız çok zor, bitcoin alemine gireyim diyorsunuz kandırılıyorsunuz, çiftlikbank'a giriyorsunuz tokatlanıyorsunuz, thodex modex bişeylere giriyorsunuz tokatlanıyorsunuz. Yarın uyanmak için sebepler azalıyor. Yaşadığımız dönemde bir insan çalışmazsa ölmez ama onurlu bir hayat yaşamakta çok zorlanır çünkü her şeyin başı ekonomi. Kabul edin çoğunuz karın tokluğuna çalışıyorsunuz; aksi halde Avmye veya başka bir yere alışverişe çıktığınızda fiyata bu kadar bakmadan bir şeyler alabilirdiniz.En son ne zaman fiyata bakmadan alışveriş yaptınız? Bunu istiyor ve alıyorum dediğiniz oldu mu? Borsada çok iyi hamleler yapmama rağmen borsadaki parayı 10 yıl içerisinde harcamayacağım için nakit olarak kullanamıyorum. Şişen birkaç şirket herkesin gözüne çarpmıştır illaki, şişen şirketlerin tepesinden satış yaptım ve enerji şirketlerine yöneldim daha sonra düşüş yaşayan fırsat hisselerde alım yapmaya karar verdim ve yapıyorum. Sevdiklerimi mutlu etmek için uğraşlar içerisine girdim 60-70 yıl ya varız ya yokuz, onlar ise 30-50 yıl ya varlar ya yoklar(Normal bir hayat yaşarsak. Normal hayattan kastım yolda yürürken manyak insanların kurşununa hedef olup ölmemek). Bu hayattan mutlu veya mutsuz ayrılmanın bir anlamı olmadığının farkına vardım çünkü istediğiniz kadar iyi olun öldükten sonra iyiliğinizi düşünemeyeceksiniz çünkü ölüsünüz yine aynı şekilde kötü de olsanız öldükten sonra kötülüğü düşünemiyorsunuz. Ben yine ahlaken ve kültürel olarak geldiğimiz yerde kendimce doğru olan iyi kavramına bağlı kalıp hayatımın kalan yıllarını yaşayacağım. 20 yaş ile 30 yaş arası yıllar ciddi direksiyon kırmaları yapabileceğiniz yıllar oluyor sonrası imkansız olmasa da biraz daha zor. Avrupa veya Amerikaya taşınmak gibi ciddi adımlar atmak zorunda kalmazsam gezmek için giderim illaki. Neyse şu zavallı hayatı yaşamaya devam edelim. Harbi bitirmeden şunu da yazalım Ulan bir mont nasıl 12 ay taksitle alınabiliyor Kış zaten 3 ay falan sürüyor etkisi bir yıl mı sürecek? Aptal değilseniz kendinize gelin diye omuzlarınızdan sarsmak isterdim sizi sevgili halkım.Sevgi saygı ve farkındalıklar dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tekrar Merhabalar

 Yine bir pazar günündeyiz. Bugün güzel bir gün de akademik ve kişisel gelişim anlamında yeterli bir gün değil daha doğrusu bir süredir bitk...

Popüler yayınlar