21 Mayıs 2022 Cumartesi

Kötü günler ve pahalılık…

 Merhaba bugünkü yazım günümün nasıl geçtiği ve hayat pahalılığı hakkında olacak. Bugün sabah nöbet çıkışı önceden randevu aldığım dişçime gittim. Önceki gün nöbete giderken sırt çantama diş fırçamı ve diş macunumu koymayı unuttuğum için marketten diş macunu ve diş fırçası aldım 50 Tl tuttu ve birde ürünlerde propolis gördüm genelde takviye vitamin haplarımı eksik etmem(Güneşli takviye vitamin hapınının focus olanından aktif olarak kullanıyorum o da ayrı masraf, geçenlerde 2 saç dökülmesini engelleyen şampuana ve 2 vitamine 400 tl döküldük) ama uzun süredir propolis tarzında destek kullanmamıştım o da 100 Tl tuttu. Dişçide işimi halledip eve dönmek için otobüse bindim(Otobüs ortalama biniş ücreti 8-10Tl) . Eve dönerken markete girdim ve kahvaltılık gevreklerden 3 tane, süt, karışık kuruyemiş, kuru meyve karışımı,kahve ve süt tozu gibi ürünler aldım 250 TL de buradan gitti. Neyse eve gelip kahvaltı ettikten sonra egzersizimi yapıp uyudum ve uyandıktan sonra hafif atıştırmalıklar tüketip spora gittim(spor için de kreatinin almıştım indirimli haliyle 280 Tl civarı tutmuştu) spor sonrası dışarıdan yemek aldım tavuk şiş fiyatı 40 TL civarında şimdilik.Eve dönerken markete eksik şeyleri almak için girdim orda da 180 Tl harcamam oldu. Neyseki günü bu kadarlık masrafla kapattık. Geçenlerde yine Avm’den yaza hazırlık için alışveriş yapmıştım bazı ürünlerin fiyatı aşırı pahalı. Zor günler geçirdiğimizi biliyorum ve o yüzden gereksiz masraflardan kaçınıyorum. Masrafları hesaplayınca maaşımı geçiyorlar fakat gelirlerimle olayı dengeliyorum.Ben kendim ekstra gelirlerim olmasına ve genelde para harcamamaya çalışmama rağmen masraflar hakkında şaşkınım ki normal memurları(sadece memur maaşı ile geçinenleri) düşünemiyorum, öğrencileri düşünemiyorum, tek başına aile geçindirmeye çalışanları,işsizleri düşünemiyorum. Benim bakmak zorunda olduğum kimse yok ve masrafım olmamasına rağmen hayat pahalılığının çok aşırıya kaçtığını düşünüyorum. Sebze, meyve, ton balığı, ekmek, peynir, süt, et,baklagil, gibi önemli tüketim ürünlerinden veya kişisel bakım, ev ihtiyaçlarından bahsetmedim bile unutmadan birde kira ödeyenler, elektrik, su masrafı olanlar, aidatı olanlar off. Hayat pahalılığı gerçekten boğucu. Allah hepimize akıl sağlığımızı koruyacak güç verir inşallah. Bir sonraki yazımda yatırımlarımdan ve çevremde yatırım yapanlardan gördüğüm taktikleri ve para yönetimi hakkında yazı paylaşabilirim malum her şey para değil ama çoğu şey para olmuş böyle bir dönemdeyiz. Görüşmek üzere…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tekrar Merhabalar

 Yine bir pazar günündeyiz. Bugün güzel bir gün de akademik ve kişisel gelişim anlamında yeterli bir gün değil daha doğrusu bir süredir bitk...

Popüler yayınlar