15 Mayıs 2022 Pazar

Yatırım konusunda ne yapıyorum?

 Merhaba bu yazımda yatırım konusunda ne yaptığımı ve geçmişte nelere yatırım yaptığımı yazacağım.

Öncelikle yatırım hayatıma 2016 yılında forex ile girdim. Forex piyasasında al sat yaparak para kazandım ve tabiki küçük sermaye ile girdiğim için kaldıraçlı işlemlerle başladım. Piyasa haberlerini Türk yatırımcılardan, ekonomi yazarlarından ve birkaç belli başlı siteden alıyordum, bir süre forex piyasasında yatırım yaptım ve güzel kazançlar elde ettim fakat kârımı çekmeme rağmen yeni kârları kaybetmemek için piyasadan çekildim. Daha sonrasında altın ve dolar alım satımı yaparak asla kendi keyfim için harcamayacağım bir yatırım hesabı açtım. 2018 yılında kripto para alemine girdim ve uzun vadede yatırımlar yaptım. Uzun vadede kâr etmek için çok sabırlı olmak veya o yatırımı yaptığını unutmak gerekiyor. Güncel olarak uzun vade yatırımıma sadece ekleme yapıyorum ve günlük veya ufak ihtiyaçlarım için alım satımdan kazandığım paraları kullanıyorum ve tabiki hayatı idame ettirme garantisi olan maaşı da unutmamak lazım, maddi açıdan rahat olmamın sebebi aslında maaş değil ama maaş beni rahatlatıyor ve sıradan bir insan gibi hayatımı yaşıyorum ve tabiki devlet memuru olmamın getirdiği olanaklar yüzünden işime devam ediyorum. Kripto paralarda alım satım yapıyorum ve belli bir yüzdelik kârda kârı çek emirleri giriyorum böylecek zamanımı almıyor. Emirler şöyleki mesela bir paritenin değerine bakıyorum ve şu kadar düşüş yaşarsa al emri giriyorum, alım yapılmışsa alımdan sonra belli bir kârı gözüme kestirip istediğim fiyattan sat emri veriyorum. Hisse senedi yatırımları da yapıyorum. Komisyon kazançlarım da mevcut. Hisse senetlerini uzun vade olarak düşünüyorum ve tabiki bankamın bana verdiği akıllı borsacım raporları ile yatırımlarımı şekillendiriyorum. Şimdilik bu kadar yeterli diyelim. Bu yazdıklarım kesinlikle yatırım tavsiyesi değildir sadece kendi yatırım maceramı yazmak istedim. Yatırım tavsiyesi vermek ancak SPK tarafından verilen bir belge ile yapılabiliyor(bankalar o yüzden yatırım tavsiyesi verebiliyor) bunun dışında yatırım tavsiyesi vermek kanunen suçtur kimsenin vebalini almak istemem siz de almayınız.Bildiğiniz üzere yatırım risk içerir yüksek kazançlar genelde riskli yatırımlarda olup kayıp riski bir o kadar yüksektir.Siz siz olun bir işe bilgisiz girmeyin, iyice araştırın,okuyun,izleyin,öğrenin ve öyle girin.Bu arada Koç Üniversitesinde ve belirli grupların son birkaç yıldaki yatırım eğitimlerine girmiştim onların da çok faydası oldu.Görüşmek üzere...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tekrar Merhabalar

 Yine bir pazar günündeyiz. Bugün güzel bir gün de akademik ve kişisel gelişim anlamında yeterli bir gün değil daha doğrusu bir süredir bitk...

Popüler yayınlar