25 Mayıs 2022 Çarşamba

Para kazanma yöntemleri ve para yönetimi

 Merhaba, bu yazımda çevremde gördüğüm para kazanma yöntemlerinden ve kendi yaptığım yatırımlardan  bahsedeceğim. Öncelikle yaşadığımız dönem eski dönemlere hiç benzemiyor, teknoloji çağındayız, ekonomik açıdan dev ülkeler ve ultra zengin insanların manipülasyonları ile dalgalanan piyasalardan hepimiz etkileniyoruz bu da bizi paramızı yönetmeye ve para ihtiyacımız olduğunda para kazanmaya zorluyor. Öncelikle kendimden bahsedeyim ben aktif olarak döviz,altın,hisse senedi, kripto para, e ticaret mağaza deposu, tanıdığım iş insanlarından ve işlerden gelen komisyonlar gibi gelirlere sahibim.2014 senesinde İstanbula eğitim amaçlı gitmiştim, 2019 yılında mezun olup birkaç ay tatil yaptıktan sonra zaten mezun olduğum üniversite olan Koç Üniversitesinin Hastanesinde iş hayatına atıldım.2020 yılında işyeri değişikliğine gittim ve 2 yıl boyunca Yeditepe Üniversite Hastanesinde çalıştım.2017 yıllarında online ticaret ve forex ile kazançlarımla yatırım hayatıma başladım, 2018 yılında kripto para pazarına girdim ve zaman zaman kısa kârlar çekmiş olsamda uzun vade yatırım ve birikimine gittim belli başlı güvenilir 4 tane coin vardı ve ben de onlar üzerinden kâr ve yatırım planları yaptım ve o şekilde sürdürülebilirliği üst seviyede tutmak için adımlar attım. Online ticaret yapan arkadaşımla da internetten tesadüfen tanıştığım ve mağazasını kurmasında ve işleri ilerletmesinde maddi manevi yardımcı olduğum için bana belli bir pay gönderiyor. 2020 yılında hisse senetleri alemine giriş yaptım ve internet veya haberlerden aldığım bilgiler ışığında yatırımlarıma yön verdim. Şuan aktif olarak 2 bankada hisse senetleri alıp satıyorum ve bu iki bankanın da akıllı borsacım sistemi mevcut(Akıllı Borsacım:Bankalar yatırım tavsiyesi verme yetkisine sahip olduğu için hisse senetlerinin değerini tablolar ve şirketlerden gelen verileri üzerinden tahmin edip kullanıcılarına al,tut veya sat şeklinde tavsiye verir.). 2021 yılında kısa ve orta vade kâr çekme modeline geçtim. Şöyleki emeklilik planım olan uzun vade yatırıma eklemeleri düzenli yapıyorum ve bunun üstüne kısa ve orta vadede al-sat yapıp %10 ila %50 arası kârlar çekiyorum. Misal X 10000 Tl ediyor, ben sisteme X' in tanesi 9000 Tl olunca şu sayıda X al diyorum ve işlem tamamlanınca sisteme şu sayıda X' imi tanesi 15000 Tlden sat diye emir giriyorum.Online olarak gelirler çok geniş yelpazeye sahip, benim gördüğüm ve yaptığım seçimler bunlar. Online ticaret demişken sadece yurtiçindeki arkadaşım değilde yurtdışında özellikle Amerika ve Kanada arasında stoksuz e ticaret yapan tanıdıklarım da var. Sistem şu ki Amerikada ucuz olan ürünü alıp Kanada pazarında kârınızı ekleyerek markete ekliyorsunuz ve Kanadalı vatandaş alınca siz de Amerikadaki satıcıdan ürünü satın alıp adres ve kullanıcı olarak sizden satın alan müşterinin bilgilerini giriyorsunuz(2022 yılındayız ve artık hepsi otomatik oluyor.) ve bam! ürün Amerikada aldığınız Mağazadan Kanadadaki müşterinize gidiyor ve kârınızı alıyorsunuz. Bu sistem üzerine düşündüm hatta bu işi yapan 20-25 kişiyle tanıştım fakat uğraşıp mağaza açmadım. 2020 yılında 2.el ürün alım satımında uğraşlarım oldu ve güzel kârlar elde ettim(genelde kaliteli ürünleri ucuza alıp kârımı ekleyip o şekilde satıyordum, bazen arkadaşlarım aracılığıyla da alıp kârımı arkadaşlarımla böldüğüm olmuştur) Bu işlerde güven vermek çok önemli bir unsur, piyasanın çalışma sistemi de o değil mi zaten :). Tanıdığım insanlardan örnekler vermek gerekirse yetenekli bir arkadaşlarım gitar,piyano,ingilizce,matematik dersleri gibi dersler verip para kazanıyordu, Koçluk yapan arkadaşlarım da vardı ve tabi zor bir iş çünkü çalışacağınız insanı bulmak veya onun sizi bulması kolay olmuyor(Genelde maddi açıdan Koçluk ücretinizi kolaylıkla karşılayabilecek insan arayışına giriyorsunuz). Turistik firmaların rehberliği ve şoförlüğünü yapan arkadaşlarım da vardı(Kazandıkları paralar genelde dolar oluyordu, düşünsenize Avrupadan,Rusyadan,Arap ülkelerinden zengin turist kafilesi geliyor ve gezdiriyorsunuz ve bu haliyle sizi maddi açıdan rahatlatıyor(hem geziyor hem para kazanıyorsunuz). Oto galeri işinde araba alım satım yapan arkadaşlarım da var ki bu işlerde cidden işlerinin eri oldukları için iyi kazançlar elde ediyorlar. Ticaret açısından yurtiçi ve yurtdışı nakliyat şirketi olan bir arkadaşım da var hatta işe başlayışını da kısa özetleyeyim, ilk aracını alıp nakliyat yapıyor ve ikinci aracını alıyor bu şekilde 2 yıl ardından tır işine giriyor ve yurtdışı nakliyatlarına başlıyor.Tırlar pahalı olduğu için ilk başlarda taksitle aldığı Tırın ödemesi bitince ikinci bir Tır'ı satın alıp ilk Tır'ı güvence olarak gösteriyor ve bu şekilde 2-3 yıllık süreçlerde 3-5 Tır eklemesi yapıyor, gerçekten takdir ettiğim bir zeka çünkü şuanki kazancı ortalama bir Avukat,Doktor,Mühendis maaşının 10 katından fazla.Yanlış anlaşılmasın ama ülkede Lisans mezunu olup geçinemeyen insanlar var, geçinemeyen, mutlu olamayan insan nasıl işini düzgün yapabilsin,nasıl daha iyi  işler ve araştırmalar yürütebilsin değil mi? Bu açıdan ticareti doğru yapanları takdir ediyorum. Bu arada ülkede hakettiği değeri göremediğini düşünen kalifiye insanlar tek tek gidiyor gibime geliyor inşallah sonumuz hayır olur. Bitirmeden söyleyeyim ortalama bir memur maaşı alıyorum ve bu maaş benim ortalama giderlerimi karşılıyor, gider demişken sizin için de önerim giderlerinizi kesinlikle not edin ve hesaplayın şöyleki elinizde illaki akıllı telefon vardır excel veya google'ın numbers uygulamasını kullanın, gelir ve giderlerinizi kaydetmeniz için çok önemli uygulamalar bunlar, gelir ve giderinizi kaydedinki ne kazanıyorum, para nereye gidiyor gibi soruların yanıtı tablo olarak karşınızda kalsın.Kayıt önemli, kayıt olmadan plan yapamazsınız. Yatırıma dönecek olursak yatırımlardan kazandıklarımı tekrar yatırım işlerine kullanıyorum.Yazıklarım yatırım tavsiyesi değildir, sadece bu şekilde para kazanma yöntemleri ve para yönetimi şekilleri de var bilginiz olsun diye sizinle paylaşıyorum.Para kazanmak kadar parayı yönetmekte önemli. Para harcarken tutumlu davranıyorum ve gereksiz harcamalar yapmıyorum ki şuana kadar gelir gider hesaplama derdine girmedim, çok ciddi olmadığı sürece büyük miktardaki birikimimden harcama yapmayacağım. Ev ve Araba bile almadım henüz çünkü hayatım belirsizliğini koruyor nereye taşınırım, taşınır mıyım hiç bilemiyorum. Bu yazımızın da sonuna geldik bir sonraki yazımı sağlıkla ilgili yazmayı düşünüyorum görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tekrar Merhabalar

 Yine bir pazar günündeyiz. Bugün güzel bir gün de akademik ve kişisel gelişim anlamında yeterli bir gün değil daha doğrusu bir süredir bitk...

Popüler yayınlar